جف بزوس از همان روزهای نخست راهاندازی آمازون، دغدغهی خلق راهکارهای جدید، مطابق با نیازها و خواستههای مشتریان را داشته است. او اعتقاد دارد باید روی مشتری تمرکز کرد، نه بر رقبا.
نیاز نیست وقتتان را برای پیش گرفتن از رقبا هدر دهید، بلکه به جای این کار، از بازار جلو بزنید. جف بزوس پیشنهاد میکند به دنبال راههایی برای به هیجان درآوردن مشتریان باشید تا مدام بیشتر بخواهند.
بزوس در نامهی خود به سهامدارانش در سال ۲۰۱۷ میلادی نوشت:
«آنچه درباره مشتریان برایم جالب است، این است که همیشه به طور عجیبی ناراضی هستند. هیچگاه انتظاراتشان به پایان نمیرسد، بلکه بالاتر هم میرود؛ طبیعت انسان اینچنین است. در این دنیا نباید ثابت ماند و تنها نشست و استراحت کرد؛ چراکه مشتریان اجازهی این کار را به ما نمیدهند.»
لازم است بازار خود را از نزدیک بشناسید و بدانید مشتریان دنبال چه چیزی هستند. اگر نیاز آنها را برآورده کنید، باز هم سراغتان خواهند آمد.
به عقیدهی بزوس، این تنها راه ترقی و پیشرفت در بازاری بوده که همواره در حال دگرگونی است. بزوس در تمام تصمیمات آمازون روی همین اصل تکیه کرده است.
(ما توی سرمایه گذاری یک چیزی داریم تحت عنوان سه F سرمایه گذاری که حرف اول خانواده، دوستان و احمق ها! میشه به زبان انگلیسی.جالبه بدودنید که جف اولین سرمایه گذاران روی کسب و کارش پدر و مادرش بودند…)